maanantai 29. lokakuuta 2012

Eturipustus kuntoon osa 3

Sama laulu jatkui viikonloppuna eli kompura huusi, hiekka lensi ja messinkilaikka lauloi etupään osien valmistuessa pintakäsittelyjä ja maalausta varten.

Jospa vaikka ens viikonloppuna sais valmistelut loppuun ja pääsis puristeleen puslia irti ja prässäämään uusia tilalle. Maaliruiskun ja muut maalausvermeet kaivoin myöskin jo optimistisena esille.


Jarrulaikat tuli myös irrotettua navoista.  Laikat olivatkin yllättävän hyvässä kunnossa ja reilusti mitoissaan toisin kuin purkuvaiheen muistikuvat antoivat odottaa. Navat pesin vanhoista vaseliineista puhtaaksi bensalla ja nekin ovat hienossa kunnossa laakereitaan myöten. Tilasin kuitenkin noihinkin uudet lakrut ja stefat kun kerta osina nyt sattuivat olemaan. Danasta muutin pyöränpulttien kätisyydet RIGHT -jengoille ja niin tein tässä etupäässäkin etenkin kun sattui olemaan jemmassa aidot ja hyvät R -merkinnöille olevat studit.


Myös vaihdelaatikkoa halusin ehtiä hipelöimään. Etenkin kun viikolla tupsahti postista uusi Hurst -shiftterin mekanismi ja vivusto.  MUTTA MUTTA....Operation leverit olivat tietty nyt väärät eli taas on Brewersille asiaa. Vittu mitä hommaa näiden keppilaatikoiden kanssa... TF 727 on tämmöselle yksinkertaiselle ukolle paljon helpompi rasti! No, jotakin valmista sentään tuli shifterinkin kanssa eli Pistol Gripin alapää on nyt sovitettu klipsikiinnityksen sijaan pulttikiinnitykselle = yhden reiän kiinnihitsaus ja kahden uuden reiän poraaminen. Kattelin, että Brewers ottaa tuosta hommasta about sata taalaa...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti